Stratégiai kommunikációnak nevezik, amikor egy szervezet tervszerűen használja a kommunikációt küldetése teljesítése érdekében. Hat nélkülözhetetlen tudományterületet kell megemlíteni, melyek elengedhetetlenek a szervezeti kommunikáció kialakításához, alkalmazásához és értékeléséhez.

A kommunikáció stratégiai, amennyiben tökéletesen egybehangzó a vállalat missziójával, víziójával, értékeivel, és képes a vállalat stratégiai pozicionálásán javítani, versenyképességét növelni.
(Financial Times)

Tovább erősíthető eszköztár

Mind a hat tudományterület hozzáadott értéket jelent egy-egy vállalati kommunikáció kialakításánál. De azért érdemes megjegyezni, hogy ezeket tartja a szakirodalom ( International Journal of Strategic Communication ) alapvetőnek, azonban érdemes egyéb tudásbázis(oka)t is a stratégia szolgálatába állítani.

Bizonyos kommunikációs helyzetekben segítségedre lehet egy jó gazdasági szakember, egy tájékozott személyi asszisztens, vagy bármelyik szakág képviselője egy, a szakmáját említő tartalom összeállításánál. Tehát soha ne legyél szégyenlős tanácsot kérni. Én azt tanultam, hogy kérdezni nem szégyen, s az elv alkalmazását eddig soha sem bántam még meg.

S akkor következzen a 6 legfontosabb tudományterület:

  • Menedzsment

  • Marketing

  • Public relations

  • Közösségi (social) média marketing kampányok

  • Szakmai kommunikáció
    (információcserére és utasítások küldésére, pl. biztonságos IP hálózat)

  • Politikai kommunikáció