
Az irányról
Nem csak ki, vagy be van
Ha már felmerül, hogy milyen irányba kell, hogy teljesüljön a kommunikáció, akkor azért érdemes már a kezdetkor átvenni a lehetőségeket. A teljesség igénye nélkül.
Lehet szó egyszerűen külső, vagy belső kommunikációról, igen. De mehetünk tovább, hogy előre-, vagy visszafelé, horizontálisan, vagy vertikálisan, na és persze fel-, vagy lefelé.
Mint egy színező készletnél, ahol rengeteg csodálatos választási lehetőséged van, mégsem mindegy, melyiket használod milyen felületen, milyen közegben, milyen más színekkel, hát még, hogy mihez. Erről amúgy Drew Daywalt The Day the Crayons Quit című könyve jutott eszembe, amit a fiam kapott ajándékba mostanában. Kommunikáló zsírkréták, akik hálásak és elégedetlenek egyszerre, s végül… De a csattanót nem lövöm le. A könyv megnézhető akár a YouTube-on is.
Itt pedig feliratkozhatsz a Friendraiser hírlevélre, hogy ne maradj le egyetlen, a stratégiai kommunikáció aktuális részleteivel foglalkozó új tartalomról sem.
A regisztrációs (‘Kezdjük el!) gomb megnyomásával igazolod, hogy megismerted és elfogadod a friendraiser.hu oldal adatkezelési nyilatkozatát.
Error: Contact form not found.
Melyik a fontosabb?
Ha választanod kellene a belső/külső közül, akkor…
…Nem lehet őket súlyozni. Ha nincs belső, úgy nem lesz soha következetes, szervezett külső. Ha nincs külső, akkor pedig a cég valójában nem létezik a külvilág számára. Persze ha belegondolsz, olyan szinte elképzelhetetlen, hogy ne létezzen belső, vagy akár külső kommunikáció. Inkább a minőségeikben lehetnek hatalmas eltérések.
Nem érdemes az egyiket, vagy a másikat választani. A legjobb – akár kis lépésenként is, de – együtt fejleszteni a kettőt. Képezni magadat, a munkatársakat, kidolgozni az eszközöket, formálni a házon kívülre vezető csatornákat, és építeni, valamint erősíteni a kapcsolatokat.
Tudásanyagok
Tapasztalati úton elsajátított praktikák a tudatos kommunikációért
Az 5 alapvető belső kommunikációs eszköz/igény, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül. Legalább ezeket tedd rendbe.
A külső kommunikáció érdekében melyik 5 elem legyen mindig a listádon, ha valamit kezdeményeznél a nyilvánosság felé?
Ezekkel kezdj tudatosan, ezek legyenek rendben.

Tömeg helyett egyéniségek
Bárhova szánod, arcokat láss, ne egy halmazt
Bármelyik irányon kívánsz is javítani, fejleszteni, mindig legyen alapelv, hogy nem egy tömeg (mass) a kommunikációs célpontod, hanem minél jobban definiálható egyének. Minél pontosabban fogod tudni megcélozni beosztottadat, partneredet, befektetődet, vagy a vásárlódat, annál nagyobb eséllyel számíthatsz reakcióra, s abból is számodra megfelelőre.
Ez a szakmai weboldal elsősorban vállalati környezetben működő vezetőknek és kommunikációs szakembereknek szól, illetve olyan laikusoknak, akik elszántan törekednek a tudatos kommunikációra. Ezért a Friendraiser hírlevelek is erre a célcsoportra optimalizáltak. Ha szeretnél ennek a csoportnak a tagja lenni, nyitottsággal várjuk jelentkezésedet.
Error: Contact form not found.
„Egyesek számára a vita puszta kommunikációs forma.
Emellett azt is jelzi, hogy kiegyenlítettek az erőviszonyok a kapcsolatban.”
„Nem szabad a félretájékoztatás kommunikációs bűnébe esni, ahogyan az egyik oldalról való beszámolás, a rágalmazás, a szenzációhajhászás, vagy a becsületsértés bűnébe sem.”