Az írók mind idegennyelvű, közismert marketing szakértők.
Forrás: Jane Flaming, LinkedIn

Engedély Marketing: Csinálj idegenekből barátokat, barátokból ügyfeleket

Szinte senki nem megy úgy haza, hogy várná, a postaládája legyen tele levélszeméttel. Szinte senki sem olvassa a People magazint a hirdetések miatt. Szinte senki sem várja a háromperces kereskedelmi megszakításokat a látni-kell TV-műsor alatt. Nem a reklámok, amikre figyelünk. Mégis a marketingesnek az a dolga, hogy elérje, hogy figyeljünk a hirdetésekre. Ha nem képesek megszakítani tudatos, vagy tudatalatti gondolatmenetünket egy-egy mag elültetésével, akkor a hirdetés megbukott. Elvesztegetett pénz. Ha egy hirdetés beesik a rengetegbe, és senki sem veszi észre, akkor nincs is hirdetés.

(Seth Godin)

Vásárlástan (Buyology): Igazságok és hazugságok arról, hogy miért vásárolunk

Stresszhatás alatt (még akkor is, ha az élet épp egész jól telik) az emberek hajlamosak egyrészt mondani valamit, míg a viselkedésük azonban valami egészen másra utal. Mondanom sem kell, ez katasztrófához vezet a piackutatás területén, amely a fogyasztók pontosságára és őszinteségére támaszkodik. De életünk 85 százalékában az agyunk egy robotpilóta. Ez nem jelenti azt, hogy mi egy merő hazugság vagyunk – csak, hogy a tudattalanunk sokkal jobb a viselkedésünk értelmezésében (beleértve, hogy miért vásárolunk), mint a tudatos elménk.

(Martin Lindstrom)

A szellem csúcsa: Használj tartalmat, hogy szabadjára engedd a befolyásod, és elkötelezd azokat, akik számítanak Neked

Az egyik leghatékonyabb út, hogy gazdagítsd a célközönséged életét az, ha segíted a releváns információk és betekintések iránti éhségüket kielégíteni. Egy Nagy tartalom – olyan, ami csillapítja a közönség étvágyát – gyakorlatilag végtelen formát tud ölteni. Olyanokat, mint az éleslátó gondolat darabkák, tanulságos útmutató videók és élő frissítések egy valós idejű esemény első sorából tudósítva. Mivel a digitális média lehetőségei egyre kifinomultabbak és erőteljesebbek az azonnali hozzáférési igény egyre erősödik. Lényegében az emberi gondolkodás és az online cselekvés közötti rés annyira kicsire csökkent már, hogy Google megalkotta az új kifejezést rá: a mikro-pillanat.

(John Hall)

Elő-rábeszélés (Pre-Suasion): Egy forradalmian új mód befolyásolásra és meggyőzésre

A képesség, hogy másokban változást tudunk előidézni, gyakran és lényegesen kölcsönös személyes kapcsolatra alapszik, ami már előre meggyőző környezetet teremt egy későbbi elköteleződéshez (pl. megrendeléshez). Azonban ez az eladási módszer meggyengül a társadalmi befolyásolás tekintetében, ha megengedjük, hogy a jelenkor szétválasztó erői – elhatároló társadalmi változások, elszigetelő modern technológiák – elvegyék az emberi kapcsolat egységes értelmét csereforgalmainkból. Ha a kapcsolat el lesz távolítva, akkor csak a szállító hajó marad, magában hánykolódva a tengeren.

(Robert B. Cialdini)

Fordulópont: Hogyan okoznak kis dolgok nagy változásokat

Nehézséget okoz megbecsülni a drámai, exponenciális változások súlyát. Nem tudjuk elképzelni, hogy egy több mint ötvenszer meghajtogatott papír el tudja érni a napot. Van egy elvágólagosan maximális határa, hogy mennyi (kognitív) megismerésre alapuló kategóriát tudunk alkotni magunknak, mennyi embert tudunk őszintén szeretni, vagy mennyi ismerőst vagyunk képesek igazán megismerni. Feltesszük a kezünket, ha egy probléma elméleti szinten van megfogalmazva számunkra, de egyáltalán nem okoz gondot a megoldása, ha társadalmi kérdésként van újrafogalmazva. Mindezek az emberi elme és szív sajátosságainak kifejeződései, annak az elméletnek a cáfolatai, miszerint a folyamat, ahogyan működünk, kommunikálunk, vagy információt dolgozunk fel egyszerű és átlátható. Ez nem igaz. Módszereink rendetlenek és átláthatatlanok.

(Malcolm Gladwell)

Mindenki írja: csináld-úgy-hogy útmutató nevetségesen jó tartalom elkészítéséhez

Az írásunk okosnak, de épp hülyének is mutathat minket. Tűnhetünk a tartalom alapján szórakoztatónak, melegszívűnek, illetékesnek, vagy épp megbízhatónak. De épp ugyanennyire lehetünk egyhangúnak, kiegyensúlyozatlannak, vagy sík unalmasnak minősítve. Ez annyit jelent, hogy nagyon jól kell megválasztanod a szavaidat, írj gazdaságosan és stílusosan, az olvasóid iránti őszinte odaadással. Ezzel új értéket rendelsz hozzá egy gyakran felülvizsgált képességhez a tartalommarketingben: hogyan írj, és hogyan mesélj el egy történetet igazán, de igazán jól.

(Ann Handley)

Tartalom Zrt.: Hogyan használják vállalkozók a tartalmat óriási közönség és radikálisan sikeres üzlet építésére

Elsődlegesen a közönség építésére összpontosítva, és csak másodlagosan a termék, vagy a szolgáltatás meghatározására, egy vállalkozó változtat(gat)hatja a játékszabályokat folyamatosan növelve a pénzügyi és a személyes sikeresség tétjét… Egyszer, ha egy elkötelezett, lojális közönség már megszületett, egy olyan, aki szeret Téged és az információkat, amiket küldesz neki, onnantól, nagy valószínűséggel, már bármit el tudsz adni neki.

(Joe Pulizzi)

A mindenes bolt: Jeff Bezos és az Amazon-Kor

Bármilyen folyamat fejleszthető. Hibák, melyek láthatatlanok a jól informáltak számára, egy újonc számára egyértelműek lehetnek. A legegyszerűbb megoldások a legjobbak. Ezeknek az alapállításoknak az ismételgetése nem egy berögzült megszokás – hanem tervezett stratégia.

(Brad Stone)