Loading...
Eszközök és csatornák2020-05-28T16:06:23+02:00
Be wise, Be nice!

Szolgáljanak Téged

Hagyd, hogy minden eszköz érted legyen

Annyi minden állítható a tudatos kommunikáció szolgálatába, mint hordozó, vagy közvetítő, hogy felesleges is lenne itt a felsorolásukba fogni. Azonban ennek a rovatnak a cikkei, bejegyzései mind egyes eszközök, vagy csatornák hasznos tulajdonságairól, és ezek, számodra értékes felhasználási praktikáiról szólnak.

Iratkozz fel a Friendraiser listára, hogy mindig értesíthesselek az új bejegyzésekről. Ne csak nekem legyen hasznom abból a tudásból, amit megszerzek: osztozzunk rajta, és legyen a mindenkori Kommunikáció napról napra minőségibb.

A regisztrációs (‘Kezdjük el!) gomb megnyomásával igazolod, hogy megismerted és elfogadod a friendraiser.hu oldal adatkezelési nyilatkozatát. 

    Tudásanyagok

    Tapasztalati úton elsajátított praktikák a tudatos kommunikációért

    Mire érdemes költeni

    Tudod, hogy két polifoam matrac között is mennyi különbség van? A jóga matracok például messze túlszárnyalják a legegyszerűbb nyári weekend matrac kényelmi mutatóit, anyagminőségét, élettartamát. Egy jól

    Bizonyosodj meg arról, hogy a 3 leggazdaságosabban használható csatornát, a legpraktikusabb eszközöket már jól használod, de legalább is már készen állsz az optimalizált használatukra.

    Tovább a részletekért

    Nem mindig a drágább a jobb, de még kevésbé jó irány mindent “okosba” megoldani. A mondás is sokszor beigazolódott már: pénzt pénzből lehet csinálni. De mire érdemes költeni leginkább?

    Tovább a részletekért

    Gyakori kérdésekről, röviden

    Gyors válaszok összetett témákra, kezdésnek

    Egyszerre egy téma, minél több csatornán. Ne oszd meg, összpontosítsd magadra a figyelmet! Tematizálj.

    Olyan nincs. Ha mindenkihez intézed, akkor nem fog szólni senkihez igazán. Szegmentálj.

    Az mindegy, hogy a cimborád azt mondta, nekik délelőtt 10-kor működik a legjobban a hirdetés. Találd meg a saját közönségedhez a megfelelő időintervallumot. Tesztelj.

    Vagy igen, vagy nem. Az üzenettől tedd függővé, no és a célcsoporttól, hogy hol szeretnél párbeszédet folytatni. Hova illik? Mérlegelj.

    Igazi elköteleződés, vagy egy éjszakás kaland? Ha nem szeretnéd elmélyíteni a kapcsolatot, akkor végtére minek befektetni túl sok energiát… De én a friendraising (az előbbi) híve vagyok. Valószínűleg az utóbbiban tehát nem fogok tudni hatékonyan segíteni Neked.

    A gyerekek nem azért kérik, hogy meséljenek nekik, mert nem tudnak mit kezdeni magukkal. Azért kérik, mert így fejlődnek, szükségét érzik. Valamint, ha rendszerben történik a mese, akkor ez kell nekik ahhoz, hogy pl. este megnyugodjanak. Állandóságot adó program, ami biztonságot nyújt a kicsiknek. A történeteken keresztül fejlődik képzelőerejük, tanulnak meg szavakat, szófordulatokat, stílusokat, szerepeket stb. Akár már az is elég lenne, ha ennek a jó emléknek az érzetét fel tudnád piszkálni a hallgatóságodban. De még tovább is megyek! A felnőttek is szeretik a meséket. Kimozdítja őket saját valóságukból, más környezetbe helyezve őket. Szeretnek mások nehézségeivel foglalkozni, mert addig sem kell a sajátokkal. Valamint szeretnek osztozni mások sikerében, ha úgy érezhetik, ez valahogyan az ő sikerük is. Mesélj.

    Definíció szerint a vállalat érintettjei (stakeholder) azok a természetes, vagy jogi személyek, vagy akár ezek csoportjai, akik a vállalat működésével érdemi, kétoldalú – még inkább kölcsönös – és folyamatos kapcsolatban állnak. Velük mindenképpen kell foglalkozni! Építsd a bizalmat.

    Mire nem? Minden jöhet, ami van. Ez olyan, mint a “Big Data”. Nem tudhatod, hogy mi fog jól jönni, ezért igyekezz mindent begyűjteni. (Persze ez nem validálja a kényszeres gyűjtögetést!)
    Legalapvetőbb tulajdonságom a nyitottság. Ez nekem sokat segít, de sokszor ez sem elég, vagy épp még gátat is szab.
    Nagyon hasznos, ha tudatában vagy annak, miről szeretnél beszélni, és van is hozzá tartalmad. S igen, ez is igényelni fog időt. Vagy tőled, vagy egy/több munkatársadtól, és/vagy mindkettő. Illetve itt is jól jön, ha hajlandó vagy anyagi ráfordításra.

    A kérdés inkább az, mid van Neked? Használjuk első körben azt. Abból csinálhatunk “Többet”. Informálódj.

    S még mindig nem filozófia.

    Kell a hit, mert véleményem szerint csak akkor tudsz valamit teljes szívvel és teljes elmével képviselni, ha hiszel benne. De kell a tudás is, mert az amatőr lelkesedés csak egy bizonyos pontig nyújt elegendőt.
    Ez olyan, mint a “civil báj”: a civil szervezetek stílusa olykor “inkább aranyos”, mert esetleg kisebb költségvetésből nem futja akkora csillogásra, mint a piaci szektorban. Nem tökéletes, nem annyira kimunkált, de Van. Azonban láttam már jó példákat arra, hogyan lehet nagyot nyelve vállalni a nagy lépést, s elindulni professzionálisan – vagy profi támogatással – a “ragyogás” felé.

    De amúgy megemlékezhetek még az ignáci megkülönböztetésről, vagy a “legyen meg a Te akaratod” szavak súlyáról is. A lényeg, hogy a hit és a tudás jó csapatot alkotnak. Higgy.

    (eredet: fundraising = forrásteremtés => friend-raising = kapcsolat teremtés)
    A friendraising egy olyan, alapvetően a civil szektorból eredő technika, melynek célja, hogy egy szervezet/vállalat ne csak a mindenkori anyagi igényeit kiszolgálandó alakítsa kampányait – s ezzel kommunikációját és kapcsolattartási szokásait -, hanem építse saját közösségét, amely bizalmi alapon, hosszú távon sokszorosan megtérülve fogja tudni és akarni szolgálni az addigra már közösnek tekinthető szervezeti/vállalati célokat.
    Erről bővebben az erről szóló bejegyzésben: itt.

    Messziről jövök. Mérnöki irányról.
    Földmérés és térinformatika, majd projektmenedzsment. Aztán jött a fundraising és a kommunikáció, a pr (máshol Public Relations).
    De soha nem volt kérdés számomra, hogy mindennel kommunikálunk. Nézz körül, gondolj bármire, és jelentsd ki róla, hogy abban nincs közlés, információ, amire valaki, vagy valami ne reagálna/reagálhatna.
    Ezért csodálatos dolog a tudatos kommunikáció, hát még, ha stratégia szerint műveljük.
    Mindezek miatt érzem úgy, hogy ebben a szakmában tudok kiteljesedni. Úgyhogy nagyon elkötelezett vagyok. Legyél Te is.

    Ne.
    Csak ezt ne.
    Vannak iskolák.
    Van ugye az a mondás, hogy a rossz hír is hír. Na igen. S ha le akarod húzni a rolót pár hónapon belül, akkor nyugodtan csinálj nagy balhékat magad és a vállalatod körül. Vannak kríziskommunikációval foglalkozó, nagyon jó szakember ismerőseim. Szívesen ajánlok majd, akár többet is, akik valóban nagyon ügyesek benne, és a nehezet, már-már vert állást is meg tudják fordítani. De addig is inkább azt mondom a tartalmakra: válogass. Legyél igényes.

    Ez nem a “mikor?”, és nem a “mit?” kérdése. Ez az, hogy mennyit.
    Rengeteg tényezőtől függ. S persze fontos kérdés, hogy milyen csatornákat és eszközöket használsz / kívánsz majd használni. Ugyanis van, ahol mehet az információ hetekig, akár percenként többször (pl. app banner), lehet napi 5-10 jó megjelenésed (TV/rádió), egy erős havi megnyilvánulás (print – magazin), egy éves kinyilatkoztatás (ütős, akár nyilvános éves beszámoló), vagy egyetlen emlékezetes stand-up (vállalati felszólalás, vagy egy prezentáció). Tervezz.

    Persze, ha az a nagy álmod, hogy egyszer a New York Times vezércikke Rólad szóljon, meggondolhatod, meddig vagy hajlandó elmenni a siker érdekében, de nem hiszem, hogy érdemes lenne ezért pl. szabadságvesztést vállalni. (Mondjuk megpróbálni rózsaszínre festeni a Szabadság Szobrot…)

    Nem érdemes erőltetni semmit. Ha nem sikerül egy érdemi bemutatkozót írni egy magazin hasábjaira, akkor érdemes inkább kimaradni a következő számból. (Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lenne érdemes írni akár 15 verziót. Csak ha azok bizony nem jók, akkor nem kell mindenképpen egyet beküldeni.) Kritikusan dönts!

    Veszélyes vizek.
    Amikor egy kommunikációs ügynökség ajánlatot tesz, hogy az általuk biztosított csomaggal 500+ felületen jelenhet meg a hirdetésed bagatel összegért, érdemes kérni egy site listát. Nem biztos, hogy szeretnél azokon a felületeken kint lenni. S nem azért, mert ennél te “felsőrendűbb” vagy, hanem azért, mert esetleg a napi 10 látogató/oldal nem piac igazán, vagy például tényleg nem kívánsz az aszexzokniban.jo oldalon feltűnni.

    S igen, Sir Richard Branson nyilvános telefonfülkében központosított bakelit lemez forgalmazással kezdte, s ma már az űriparban próbálja szerencséjét, de kívánom, hogy Te is a megfelelő “telefonfülkédet” válaszd ki a jó hírnév felé vezető úthoz. Legyél bátor, de józan.

    Ez egy kicsit olyan kérdés, hogy ‘mennyit esznek az emberek’?
    Nem tudom. Ki mennyit. Amennyit tud, amennyi rendelkezésére áll, amennyit szabad neki, amennyihez hozzájut ma estig, amennyit adnak neki, amennyi a fejadag stb. Mondhatom, hogy rendelkezésedre áll majd vásárolt, megszerzett, megosztott és tulajdonolt (PESO modell) média, de persze most még nem látom, ezek közül Neked miből mennyi van, és mennyi lehet egy év múlva. Vagy mondhatjuk, hogy van laptopod és tableted, valamint valaki még az okostelefonodat is tudja nyomkodni, miközben Te egy másik eszközödön készítesz valami hasznos tartalmat, de még akkor sem beszéltünk arról, hogy ezekkel éppen online vagy-e, hol tudsz az lenni, ha kell, s milyen gyakran, és mit tudsz rajtuk megoldani. Rendszerezz.

    Ezt szándékosan a végére tettem. Nem azért, mert lényegtelen, hanem, mert végképp olyan komplex, hogy már listázni is kellemetlen volt. Pedig itt a helye, hiszen joggal kérdezheted, hogy mikor és mit ossz meg a nyilvánossággal, vagy épp a belső csatornákon. De erre mit válaszolhatok röviden? Azt, hogy: amikor időd engedi, és valami olyat, amiben kompetens vagy. Na de, vajon a témád akkor és ott aktuális lesz, odaillő? A tartalom kevés, sok, hosszú, rövid, túl komoly, vagy éppen komolytalan? Tegező, magázó? Sokaknak szóló, vagy nagyon személyes? Struktúrálj.

    “A public relations tevékenység az a tudományterület, amely a hírnevet gondozza azzal a céllal, hogy megértést és támogatást nyerjen, valamint befolyásolja a véleményt, a viselkedést. A public relations gyakorlata tervszerű és hosszan tartó erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és a környezete közötti jóakaratot és kölcsönös megértést felépítsük és fenntartsuk.”

    Dr. Szeles Péter • A hét idézete

    “A public relations a hírnévről szól – ami eredménye annak, amit teszel, amit mondasz, és amit mások mondanak rólad.”

    Alison Theaker • A hét idézete
    Go to Top