A tudatos kommunikáció tervezésre szorul. Az esetlegesség mindig sokkal több hibalehetőséget rejt, ráadásul könnyen láthatatlanná/hallhatatlanná válhat a cég. Azonban a tervezés következtében, és a terv (stratégia) betartása esetén a siker nagyon hamar érzékelhető és a hatékonyság a cég minden érintettje részére jó érzést okoz (tehát bizalmat épít).
A stratégia: nyilván sok tartalom foglalkozik majd még vele. Kezdetben az a fontos, hogy a stratégia olyan akciók hosszabb távú terve, melyek összehangolt folyamata egy kitűzött cél megvalósulásához vezet. Az akciók a stratégián belül pontszerűek, vagy esetiek. Egyesével is tervezésre szorulnak, de egy nagyobb terv részeiként.
Művelése mit is jelent: alkoss stratégiát, tervezz projektet, válassz stílust és hangnemet a célcsoportodhoz.
A projekt: nehéz lenne elengedni a projekt fogalmát egy egykori mérnöki projektmenedzsernek. De félre a személyeskedéssel. Az akciók, ha pontszerűek, akkor a projektek is, lehetnek azok. De inkább tekintsünk a projektekre, mint akciók halmazára. Vagy még inkább, ha egy akció a cél megvalósítása érdekében történik, akkor egy projekt magába foglal mindent, amit a cél elérése érdekében el kell végezni. Egy projekt nem feltétlenül csak szakmai teendőket foglal magába. Annál inkább minden operatív és adminisztratív teendőt összefog, amit csak ki kell pipálni, hogy egy akció, majd egy nagyobb stratégia sikeresen megvalósuljon a végső nagy cél érdekében.
A célcsoportért
A stílus: meg kell tudnod fogalmazni magad és a csapatod számára is, hogy milyen formában fogtok kommunikálni az egyes célcsoportjaitokkal. S egy stílus mellett érdemes aztán kitartani. Ez olyan, mint egy arculat elkészítése. Beazonosíthatóvá, sőt, ismerőssé tesz.
Van egy kommunikációs cég, akik nagyon komolyan stílust váltottak mostanában. Az eredményére kíváncsi leszek. Egy biztos, nagyon sok szimpatizánsuk megrökönyödött az új stíluson – köztük én is. Nekem sok lett. Túlságosan arrogáns. De nagyon valószínűnek tartom, hogy tudatos volt, célcsoportot szűkítettek, és egy kisebb, de még jobban definiált versenypiaci szegmensre álltak rá, aminek én nem vagyok a része.
A hangnem: az irónia egy rejtett gúnyos hangnem, a tragikusat elfogadóan leíró az elégikus. A tragikus, a komikus, vagy a tragikomikus könnyebben magunk elé képzelhető hangnemek. Ha így felsoroljuk, Te melyiket választanád? S melyik illik igazán a cégedhez?
Hagyj üzenetet