Eredettörténet:

fundraising = forrásteremtés

friend-raising = kapcsolatteremtés

A friendraising egy olyan, alapvetően a civil szektorból eredő technika, melynek célja, hogy egy szervezet/vállalat ne csak a mindenkori anyagi igényeit kiszolgálandó alakítsa kampányait – s ezzel kommunikációját és kapcsolattartási szokásait -, hanem építse saját közösségét, amely bizalmi alapon, hosszú távon sokszorosan megtérülve fogja tudni és akarni szolgálni az addigra már közösnek tekinthető szervezeti/vállalati küldetést, célokat.

jó szakemberekkel élmény a közös munka

A Friendraiser-sztori

A jezsuitákkal kezdődött. Mint annyi mindenben, ebben a történetben is úttörőként van jelen a világ legnagyobb, lassan 500 éves (alapítva 1534-ben) férfi szerzetesrendje. 2011-ben P. Forrai Tamás Gergely SJ akkori tartományfőnök megbízott azzal, hogy P. Kiss Ulrich SJ nyomdokaiba lépve folytassam a magyar tartomány ’90-es évek óta létező tudatos forrásfejlesztő tevékenységét. Azonban a források helyett a közösségre összpontosítsunk, kérte. Ne a pénzen legyen a hangsúly, hanem az embereken. Kovácsoljunk olyan, jezsuitákhoz kapcsolódó közösségeket, akik később az erős kötődés alapján fogják támogatni – egzisztenciálisan is – a rend céljainak megvalósítását. (Nyugodtan helyettesítsd be a ‘jezsutiákat’ a céged nevével, a ‘rend’ helyett használd a ‘cég’ kifejezést, és máris számodra is vonzó célnak hangozhat.)

A lelkekre, ne csak a bankjegyekre

Így kezdődött meg a munka, melynek valóban a lényege ez volt: rendszeresen, lehetőleg igényesen és megfelelő részletességgel tájékoztatni a közösségeket (érintetteket) a számukra megfelelő csatornákon keresztül, így bemutatva a rendi munkákat, tevékenységeket.

Azóta megtanultam, hogy ez óriási feladat. Egyszerűnek hangzik, de persze nem az. Annyi apró részlete van, hogy nem lehet elbagatellizálni.

  • Teljesen mindegy, hogy civil szervezetről, vagy versenypiaci szereplőről van-e szó. A feladat azonos: mindenkinek a „szívekbe”, a lelkekbe, az elmékbe kell bejutnia, és ott megmaradnia, hogy bizalmat élvezzen, s így érintettjei valóban elv-társai, szimpatizánsai legyenek.

  • A valóban minőségi kommunikáció csak megbízható, friss és valós információkról szólhat. Ezeket ideális esetben mindig a menedzsment hagyja jóvá. Az igazán jól tájékozott, körültekintő vezetés pedig maga képes az információt előállítani is.

  • Kell egy jó csapat. Egy állandó informatikus, egy fotós, grafikus, szerkesztő-újságíró, asszisztencia mind nagy kincs. Ha a szakemberek ismerik a szervezetet, az arculatot, a stílust, a forrásokat, akkor a rendszer jól fog működni, gyorsan és hatékonyan.

Naszádos Márk névjegye
Naszádos Márk névjegye