Ez a bejegyzés folyamatos frissítés alatt áll, és fog is állni.

Miért? Mert mondjon nekem valaki egy rendszert, ami állandó, és adott formájában nem is szorul fejlesztésre. (Nem az a kérdés, hogy sor is kerül-e a fejlesztésére, hanem, hogy rászorulna-e.)

De rendszert építeni sok mindenből lehet, álljon itt egy példa. Hátha éppen erre van szükséged a továbblépéshez.

Eshetne itt szó az analóg, a digitális és a hibrid modulációs rendszerekről, de én most más megközelítésből definiálnék egy jól működő kommunikációs rendszert.

MCEscher: VII-53

Kinek ne jönne jól egy működő csomag

Buddha azt mondta: „Nem könnyű dolog a sok (filozófiai, vallási) rendszerből kiválasztani a helyeset; az egyik ezt választja, a másik azt, a bölcs – egyiket sem.”
Mégis a különböző szakosodott szolgáltatók, vagy ügynökségek – így a jó kommunikációs ügynökségek is – a tudásukat tudják csomag/rendszerként értékesíteni. Ezek a csomagok sok tapasztalatból épülnek fel és bejáratott ügymeneteket biztosítanak a megrendelő részére. Ez pedig megkönnyíti az amúgy esetleg a témában laikus megrendelő dolgát. Ezzel megrendelő végül energiát, időt és pénzt takarít meg, sőt, a megtakarításon túl várhatóan nyereséget termel: anyagi és szellemi értéket növel.

Ezért van értelme rendszert használni, vagy formálni és bejáratni.

Guinness performansz

Tedd össze minél erősebb elemekből

Leírható egy váz. De Te ebből emeld ki magad számár azokat az elemeket, amik már rendelkezésedre állnak, vagy már alkalmazod is, sőt, kiemelten koncentrálj azokra, amiket már az erősségeidnek tartasz. Így gazdálkodj a rendszerrel. Az a rendszer lesz számodra a legerősebb, amit magad alakítasz, vagy alakítottál, és van már benne befektetett energia, mert azt ismered már a legjobban. Ez jelentheti azt is, hogy a cégednek van három megbízható beszállítója – ügynökségek, szakemberek -, akikkel bizalommal dolgozol együtt az adott részterületeken/részfeladatokon. Ez legalább annyira erős eszköz a kezedben, mint a saját erőforrás. Fontos, hogy már legyen megtérülés élményed, ne csak az legyen a tény, hogy évek óta gépiesen ‘el van végezve (legalább)’ valamilyen személytelen formában a munka. A ‘kilóra megrendelt mennyiségi tartalomgyártás’ ideje lejárt. Kvalitatív kell már, nem kvantitatív.

Mindezek alapján értékeld az itt látható rendszert, ami a külső és belső pr kapcsolatok tekintetében vizsgálja a feladatokat.

  • vezetői információs rendszer: kétirányú professzionális információ mozgatás

  • szervezeti egységek közötti kommunikáció: tudja a gazdasági, hogy mi zajlik a mérnökségen és vissza

  • alkalmazottak tájékoztatása: ne az újságokból tudja meg az irodavezető

  • munkaerő toborzás: kit, milyen formán, hol és mivel keresel meg

  • médiakapcsolatok: ha nincsenek, legyenek, ha vannak, erősítsd őket

  • szakmai és ágazati kapcsolatok kezelése: ki, kivel tartja a kapcsolatot, és hogyan

  • corporate pr: a szervezet személyiségének építése, formálva és használva a marketing lehetőségeit is

  • public affairs: kormányzati és érdekképviseleti kapcsolatok professzionális kezelése („politikai kommunikáció”)

  • pénzügyi kapcsolatok: befektetők, pénzügyi szervezetek, szponzoráció

  • kríziskommunikáció: ne lehessen derült égből villámcsapás, se házon belül, se házon kívül

  • issue management és kisebbségi kapcsolatok: CSR, RBC (Responsible Business Conduct)

S ez csak egyetlen megközelítés szerinti rendszerezés. Ha az eszközeid, vagy például erőforrásaid szerint rendeznénk a ‘mi van / mi kell’ rendszert, úgy már egy mátrixot építhetnénk. Én szívesen benne vagyok, szólj, ha kezdjük!